AP ۱۴۰۳ لړم ۱ ۱۶:۳۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85636039
T T
۰ Persons

Tags

معین وزارت کار دولت سرپرست خواستار حل مشکلات مهاجرین افغان و ارج به حقوق شان شد

کابل- ایرنا- معین وزارت کار و امور اجتماعی دولت سرپرست افغانستان گفت: امیدواریم که ترکیه مشکلات مهاجرین افغان مقیم آن کشور را حل و به حقوق آنها ارج بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه‌ اول عقرب، در خبرنامه‌‌ای از دیدار مولوی محمد زاهد معین امور کار این وزارت با شیخ محمد تورن رئیس هیئت تجارتی کشور ترکیه در کابل خبر داد.

طرفین در رابطه به کاروبار، تولید، اسخدام اتباع خارجی، چگونگی پرداخت مزد، مالیات و سیستم بیمه، واردات ماشینری، فعالیت و ترمیم آن و در مجموع در مورد حقوق و مکلفیت‌های کارگران و کارفرمایان گفتگو کردند.

رئیس هیئت تجارتی کشور ترکیه در این دیدار، گفت: ما می‌خواهیم در بخش‌های استخراج نفت و گاز، ساخت لباس، ساخت موبل و فرنیچر، سرک‌سازی، تورید و ترمیم ماشینری سرمایه‌گذاری نماییم و به هدف بررسی و ارزیابی فرصت‌های باالقوه و چالش‌ها به افغانستان آمده‌ایم.

مولوی محمد زاهد، گفت: روابط ترکیه و افغانستان پیشینۀ‌ تاریخی داشته و این دو کشور همیشه در کنار هم‌دیگر باقی مانده‌اند که اکنون نیز شمار زیادی از مهاجران افغانستان در ترکیه زندگی داشته و در بخش‌های گوناگون سرمایه‌گذاری نموده‌اند و امیدواریم مشکلاتی که در برخی حالات برای مهاجران در آن کشور پیدا می‌شود حل گردیده و به حقوق‌شان ارج‌ گذاشته شود.

وی افزود: با حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، امنیت سرتاسری در کشور تأمین گردیده و زمینه برای هرگونه سرمایه‌گذاری فراهم می‌باشد که هیچ‌گونه مشکل فرا راه تاجران داخلی و خارجی وجود نداشته و از آنان پشتیبانی همه جانبه می‌شود و هرگاه تاجران ترکیه علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان باشند، در روشنایی قوانین نافذه، برای‌شان امکانات فراهم می‌گردد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .